درس اول-گرامر
زبان انگلیسی دوم و سوم دبیرستان
Hi...Welcome to my web
نگارش در تاريخ شنبه 23 مهر 1390برچسب:انگلیسی-سوم دبیرستان-انگلیسی-دوم دبیرستان-گرامر, توسط Elaheh.T

عبارت های اسمی (Noun Clauses)

به یک گروه از کلمات مرتبط به هم که یک فاعل و فعل دارد Clause یا عبارت یا قضیه می گویند.

یک Noun Clause در یک جمله مانند یک اسم عمل می کند .به همین دلیل به آن قضیه ی اسمی می گویند.

اکنون به چند مثال از این مورد توجه کنید:

من نمیدانم که او چه موقع خانه را ترک کرد.I don't know when she left home

من نمیدانم چه کسی این نامه را نوشت.I don't know who typed this letter

او کسی را که من دیروز ملاقات کردم میشناسد.She knows whom I met yesterday

آنها می دانند من کجا میروم.They know where I go

 

همانطور که در مثالهای بالا مشاهده می کنید عبارتهای اسمی با کلماتی مانند:

when(چه وقت)

where(کجا)

who(چه کسی)

whom(چه کسی را)

آغاز می شوند.این کلمات در اینجا نقش حرف ربط را دارند که قضیه ی اسمی را به بقیه ی جمله وصل می کند.

کاربرد Be going to (قصد داشتن)

فعل be going to به معنای قصد داشتن یا خواستن می باشد.این فعل معمولا برای بیان کاری که بخواهد در آینده ی نزدیک انجام بشود به کار می رود. به این مثالها توجه کنید:

من میخواهم امشب اینجا بمانم.I am going to stay here tonight

من معمولا با اتوبوس به مدرسه می روم اما امروز قصد ادرم با تاکسی بروم.

I usually go to school by bus but today I'm going to go by taxi

او قصد دارد ماشینش را بشوید.He is going to wash his car

 

مشاهده می کنید که بعد از فعل (am/is/are going to) فعل به صورت ساده می آید و کاری را که قصد داریم در آینده انجام دهیم، بیان می کند.

Bye Bye...



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: